TÉMÁK, Kategóriák

Tudja meg, mely tápanyagok nélkülözhetetlenek terhesség alatt?

511
HOZZÁSZÓLÁS:

A legtöbb nőnél a terhesség első jele, az elmaradó havi vérzés, de vannak más jelek is, mint a hányinger, a fémes íz a szájban, az érzékeny emlő, egyes ételek, italok kívánása, vizelési ingerekvitaminok-18, több hüvelyváladék, érzelmi hullámzások vagy éppen fáradékonyság. A terhesség ténye a háziorvos vagy nőgyógyász vizsgálata során állapítható meg, de otthon is elvégezhető a terhesség teszt. A gyorstesztek a terhességi hormont, a humán chorio gonadotropint mutatják ki a vizeletben, de csak az elmaradt menstruáció napja után egy héttel.

Nélkülözhetetlen tápanyagok:

  • a fehérjék,
  • rostanyagok,
  • cink, vas, kalcium,magnézium
  • C- és D-vitamin,
  • folsav és esszenciális zsírsavak.

A fehérjék új testszövetek épüléséhez elengedhetetlenek. A rostanyagok megakadályozzák a székrekedést. A folsav biztosítja a gyors sejtosztódáshoz szükséges nukleinsavat, illetve megakadályozza a velőcső fejlődési rendellenességeit, a nyitott gerincet. Legjobb folsavforrásaink, a spenót, a báránymáj, a földimogyoró illetve a zöld leveles zöldségek.

A cink a sejtszaporodáshoz ugyancsak nélkülözhetetlen, de emellett az magzat idegrendszeri fejlődésében is kulcsszerepet játszik. Cinkforrásaink a vörös húsok, a mogyoró, mandula és a teljes kiőrlésű lisztek. A vas a hemoglobinképződés növelése érdekében kell, mivel a vér térfogata nő. A magzatnak tartalékolnia kell vasat, mert az anyatej nem tartalmaz túl sokat. Vasforrásaink a gabonapelyhek, a szója és a lencse, a rákfélék, a tojássárgája és a vörös húsok. Májat ne fogyasszunk terhesség alatt.

A kalcium és a D-vitamin, a csontok és a fogazat egészséges kifejlődéséhez szükséges, ugyanakkor a kalcium szabályozza az anya vérnyomását is. Jó kálcium és D-vitamin források a tejtermékek, margarin, olajos halak, zöld leveles zöldségek, a tojássárgája. A D-vitamin termelődéséhez, legyünk sokat napon.
A C-vitamin erősíti a magzat és az anyag ellenálló képességét, a fertőzésekkel szemben, míg a magnézium a csontnövekedéshez nélkülözhetetlen. Magnéziumra van szükség, az esszenciális zsírsavak hasznosítása során is. Jó magnézium forrásaink a hüvelyesek, a diófélék, a zöld leveles zöldségek, a magvak és a teljes kiőrlésű liszt.

Az esszenciális zsírsavakat bár a végén említjük meg, talán a legfontosabbak, mivel az agy és az idegsejtek fejlődésére vannak hatással. Fogyasztani őket az egész terhesség alatt ajánlott, de főként a kezdeti első hetekben. Olajos halak, magvak, diófélék, hidegen sajtolt olajok, mint a napraforgó, repce vagy lenolaj, kiváló forrásai az esszenciális zsírsavaknak.

Gyömbér

A gyömbért használó terhes nők majdnem 75%-ánál, a reggeli szédülések jelentősen, mellékhatások nélkül enyhültek – Dániai kutatások szerint. A magzat biztonsága érdekében, a terhesség alatt rengeteg gyógyszert kerülnünk kell, így a gyömbér erre a célra kiváló gyógynövény.

Terhesség alatt tilos:

A dohányzás, alkoholfogyasztás, mérgező rákkeltő anyagok fogyasztása.

511
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]