TÉMÁK, Kategóriák

Milyen mozgásformák ajánlottak terhesség alatt?

551
HOZZÁSZÓLÁS:

A terhesség nem betegség. Kifejezett életmód-változtatásra nincs szükség. Aktív versenyszerterhestornaű sport nem javasolt a terhesség alatt, de kíméletesen folytathatók bizonyos sportok (természetesen nem a lovaglásra vagy küzdősportokra gondolunk), amennyiben az orvosi ellenőrzés nem talál eltérést a terhes állapotában.

A terhestorna ugyancsak jó hatású. Bár a szülést nem könnyíti meg, csak a helyes légzést segíti elő, a terhes anya közérzete viszont kifejezetten javul.

Aki nem tornázik, annak is rendkívül fontos naponta rendszeresen a friss levegőn sétálni. A séta elősegíti az alsó végtag keringését, és a szabad levegő a D-vitamin-szintézist.

Pihenéskor, üléskor, lehetőleg ne lógassuk a lábunkat, hanem tegyük fel magasra, csökkentve ezzel a visszerek kialakulásának lehetőségét. A szoptatás alatt viszont minden kismama igyekszik minél előbb visszanyerni eredeti alakját.

Mikor lehet elkezdeni tornázni?

A terhesség első három hónapjában nem szabad aktívan tornázni. Nem szabad felülről indított hasizomgyakorlatokat végezni, mert a méhtartó szalagok még lazák és a hólyagsérv kialakulásának veszélye fokozódik.

Rögtön szülés után jólesik a hason fekvés, a lábak hátraemelése. Ezt főleg addig tudjuk végezni, amíg a tejelválasztás nem indul be. Három hónappal a szülés után el lehet kezdeni a rendszeres testmozgást.

Sok fitnesz klub van, szinte az ország és a főváros minden pontján, ahol a nem túl kimerítő Callanetics- szerű tornákra be lehet iratkozni. Ez segít a has, a csípő és a combok eredeti alakjának visszanyerésében.

Az úszás ugyancsak egészséges és jó, de az uszodák vize sajnos sokszor fertőzött, így az első három hónapban ezt sem ajánljuk, de utána lehet járni.

Szoláriumba lehet járni, nem árt, és enyhén még a tejelválasztást is fokozza. Ezenkívül a szépségszalonokban vannak különböző kezelések (Body Wrepping és mély meleg terápia), melyek segítik a terhességi csíkok eltűnését vagy legalábbis halványítás át és a bőr tónusának fokozását.

A torna és e kezelések gyors, látványos hatást hoznak létre, de sajnos költséges voltuk miatt nem mindenki számára hozzáférhetőek. Akinek azonban van rá lehetősége, érdemes kihasználni, mert a testi szépség segít a lelki harmónia megteremtésében is.

Heti egy-két óra ilyen jellegű foglalkozáson való részvétel segít a mamának a szülés utáni hónapok egyhangúságát megtömi, kimozdulásra ad lehetőséget, és a partner ismét kezdi a nőiességét felfedezni.

551
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]